הרצאות

כאן ניתן להכיר את מכלול הנושאים הפופולריים ביותר. כל ההרצאות מלוות במצגת ובסרטונים והן מלאות בהומור ובקצב.

ההרצאות מתעדכנות אחת לכמה חודשים, והן מתבססות על ידע מעמיק בתחום התקשורת הרגשית בגיל ההתבגרות, וכן על מפגשים יום יומיים עם תרבות הפנאי של בני הנוער כיום.


כיצד ניתן לכבות את המכשירים הסלולריים מבלי "להרוג את הישות הווירטואלית"?  הרצאת מניעת סיכוני רשת, או בשמה השני: "גלישה בטוחה וחברים אמתיים" לתלמידי שכבות ו' עד ז'. האווירה החברתית הנפוצה כיום בבתי הספר היסודיים, מלחיצה ומטילה צל כבד על צמיחה ערכית תקינה של ילדינו. בבתי הספר התיכונים ובחט"ב המצב לעתים אף גובל בפלילים, כמו במקרים של חשיפת תכנים מיניים, אלימים ו"ביוש" (שיימינג) ברשתות החברתיות. אז איך אפשר לאפשר מצד אחד את הקדמה ומצד שני את הערכים הבסיסיים השומרים על המתבגרים מפני פגיעה צפויה? מטרתה המוצהרת של ההרצאה הנה פתיחת דיאלוג עם הילדים אשר יאפשר שיח דרכו יוכלו לשאול שאלות הנוגעות לעצמם ולסביבתם הקרובה ולהסיר את המעטה החברתי מהקונצנזוס של "התנהגות העדר". הרציונל העומד בבסיס המפגש הוא בעל אוריינטציה מנהיגותית-חברתית מובהקת: מרגע שיחושו הילדים בכך שסקרנותם לתהליכים החברתיים סביבם מתחזקת – כך תתעצם תחושת המחויבות למנהיג הפנימי - אשר לו אנו מייחלים כאנשי חינוך. במהלך ההרצאה נוצרת שפה משותפת בנושאים הבוערים של עולם האינטרנט והרשתות החברתיות כמותגי צריכה חברתיים, על השפעות החברה מחד, ועל לקיחת אחריות ובניית כישורים מנהיגותיים חיוביים מאידך. כחלק מארגז הכלים שניתן במפגש, נדון בהגדרות האישיות של "מותר ואסור", לצד חוקים חיצוניים של "עשה ואל תעשה" ( דגש על חרמות ועל "לייקים" לקבוצות שנאה שונות), נדון בהשפעות הסביבה על הפרט ועל עצמתו של היחיד מול לחץ חברתי וכמובן נעלה כלים המסייעים בבחירה הנכונה במצבי לחץ חברתי.

קרא עוד >

"ילדים מול מסכים" או "הגיל הרך מול המסך" הנה ההרצאה המעודכנת והרלוונטית ביותר כיום עבור הורים לילדים בגיל הרך - ועד לגילאי סוף בתי הספר היסודי (שנה עד 11). בהרצאה כלים רבים העוזרים להורים לצלוח את התקופה הקריטית בה מפתח הילד את החוסן הרגשי, והחברתי שלו - בעידן הדיגיטלי. בין הנושאים בהרצאה: * חשיפה למסכים מגיל הינקות - השלכות וסיכונים. * מתי לתת לילד את הנייד הראשון שלו? * מה עושים כשהילד שלי הוא האחרון בלי נייד בכתה? * חרמות והשפלות דיגיטליות בוואטסאפ - דרכי פעולה ומניעה. * מיניות וחשיפה לפורנוגרפיה. * כוחה של הקהילה והיכולת להגן על הילדים בעזרתה. * איך לפעול כמודל הורי לצמצום הסיכון? * ואם כבר להצטרף ליזמה קהילתית - איך לעשות את זה נכון?

קרא עוד >

"עישון ונזקיו": הרצאה מרתקת וקצבית, בנושא סיגריות ונרגילות - ומה שביניהן. המפגש הינו כלי מקיף והכרחי להתמודדות עם פער הידע הקיים בקרב הנוער והיא ניתנת לקהל צעיר בכיתות ו' – ט'. במהלך ההרצאה ניתן דגש על מתן כלים ביקורתיים לילדים ונוער עד גיל חטיבות הביניים. הראציונאל העומד בבסיס הרעיון המרכזי, הוא חברתי בעיקרו. כיצד עלינו להבחין בין טוב לרע, כאשר גם המבוגרים בסביבתנו משתמשים במוצרי טבק (כמו גם קפה ואלכוהול). בסדנה, ינתן מידע מקיף הנוגע לעולם התוכן של מוצרי הטבק, והשפעותיהם על גוף האדם ונפשו, וכן כלים נוספים להתמודדות עם לחץ חברתי.

קרא עוד >

ההורות בעידן הדיגיטלי מציבה אתגרים רבים ומורכבים מאי פעם. העולם הווירטואלי המתקיים במקביל למציאות – הוא מקנה תחושה מזוייפת של נראות ואכפתיות, אך בפועל המצב הפוך בתכלית. התמכרות למסכים, "אתגרי רשת", אפליקציות מסוכנות כגון: TIK-TOK, OME-TV, חרמות בוואטסאפ ופלטפורמות דיגיטליות למשחקי רשת - המאפשרות שיח בלתי מבוקר עם פדופילים  - לצד שליחת תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני מפורש. המתבגרים של היום מדברים בשפה חדשה, ואילו אנחנו מנסים לתקשר איתם כמו פעם: אחריות, שיקול דעת וערכים. איך לגשר על פערי הדורות ולאפשר שיח בריא יותר איתם?  ההרצאה תניח יסודות לשפה משותפת של נקיטת משנה זהירות, הצבת גבולות וכלים לחיזוק הנוכחות של ההורה גם אם אין בכוחו להבין את העולם הדיגיטלי לעומקו. בשנים האחרונות נחשפים ההורים לכמות אדירה של: שיטות, רעיונות, ראיונות וספרים, הנוגעים לשאלת "גישת הורות הנכונה". ריבוי הרעיונות והמידע, אינם תורמים לתחושת הביטחון והיציבות של הורים רבים החווים את תחושת הנבדלות מילדיהם המתבגרים בעידן הדיגיטלי. בהרצאה נלמד איך לתרגם את המסר מ"הורית" ל"מתבגרית" וינתנו כלים המיועדים לקרב בין הצדדים -בכדי לבנות תקשורת בריאה ויציבה יותר בבית, ובמרחב הוירטואלי.  נשאל, "איך ניתן לסגור את הניידים מבלי להרוג את האני הדיגיטלי", ונדגיש את מקום ההורה כנוכח באופן דינמי, בסביבה משתנה זו. נכיר את המלכודות המסוכנות ביותר - ומצד שני, את האפשרויות המדהימות שבכלים החדשים. ההרצאה תניח יסודות לשפה משותפת, אמון, סקרנות בריאה לצד נקיטת משנה זהירות, הצבת גבולות וכלים לחיזוק הנוכחות של ההורה גם אם אין בכוחו להבין את העולם הדיגיטלי לעומקו. 

קרא עוד >

 "מיניות עכשיו! אבל לפני שתמשיכו, עצרו שניה ותקשיבו! באמת שהגיע הזמן לדבר על הדברים באופן גלוי. אבל רק רגע, לפני שאתם חוזרים לשוטט ברשתות החברתיות ולצרוך את התוכן "החינוכי" שמחליף את ההדרכה שלנו המבוגרים, רציתי שתדעו משהו. אנחנו בעדכן ובעדכם אבל אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה שלכם כי ללא עזרתכם, לעולם לא יתחולל שינוי חברתי שיביא לעתיד טוב יותר" (מתוך ההרצאה "מין מיניות ואינסטגרם" לחט"ב. זו ההרצאה השניה בסדרה "סקס סמים ויוטיוב" המיועדת לתלמידי תיכון).

קרא עוד >

"מה הם עושים שם? למה הם נחשפים? כמה סקס הם באמת עושים? מה עובר עליהם? האם הם נפגעים, או שאולי הם הפוגעים? מה עושים עם זה? והאם אין מה לעשות בעניין?"  זו הרצאה שהיא חובה לכל הורה המעוניין לאפשר לילדיו התבגרות מינית, חברתית ורגשית בריאה יותר.

קרא עוד >

"האלכוהול אינו הבעיה, אבל הוא מגיע כפתרון זמין לבעיה גדולה של תקשורת חברתית לקויה, ואז הוא הופך לבעיה גדולה שבעתיים". "COM.אלכוהול והשפעה חברתית" היא הרצאה פורצת גבולות המיועדת לתלמידי שכבה ח', המציעה זווית חדשה על בעיה ישנה, ומעלה לדיון פתרונות המצויים ממש מתחת לאפם של המתבגרים.    איך קרה שהאלכוהול הפך להיות שחקן כה מרכזי בתחום החברתי כיום? כשמתבוננים על התופעה מגובה עיני המתבגרים - האלכוהול הוא החלופה הזמינה ביותר לפתרון הקשיים התקשורתיים. חרף מאמצי המערכת למנוע את השימוש בו, צריכת האלכוהול בקרב בני נוער נשארת סוגיה עמה אנו מתקשים להתמודד. לו רק ניתן היה לייצר שיח מעורר מוטיבציה, שיציע חלופה מתוך יכולתם הטבעית של התלמידים, היינו שמחים נכון? בדיוק לצורך זה ההרצאה "COM.אלכוהול והשפעה חברתית" נבנתה :)   אם נשאל איך קורה שבמלכודת השתייה כתחליף לבטחון עצמי נופלים לא רק הבנים (הרואים באלכוהול הזדמנות לבילוי \ תקשורת \ נחמה \ זרז לתקשורת מינית), אלא גם הבנות (המוכנות לקחת חלק בביטון מעמדו של האלכוהול כמרכיב מרכזי ביצירת הנורמות התקשורתיות כיום - כאשר הן רק "זורמות")? התשובה נעוצה בתקשורת החברתית-דיגיטלית, הפועלת כחרב פיפיות בידי המתבגרים: מצד אחד שליטה בלתי מעורערת בעולם הדיגיטל, ומצד שני יכולות בין אישיות לוקות בחסר (תוצר של תרבות המדיה החברתית, וצריכת תכנים מקוונים  באופן בלתי מבוקר). כל אלה עומדים במקביל לתחושת שבר חברתית של מבנה יציב של בעלי תפקידים בסביבתם הקרובה של הילדים. במילים אחרות, מעגלי הסיכון אשר תופסים כיום מקום מרכזי בתרבות המתבגרים - אינם המחולל - כי אם התסמין.

קרא עוד >

מדובר על מפגשים בני 90 דק' שמטרתם לפתוח צוהר לעולם התוכן של הילדים – בעזרתם. כלומר,המחנכת, היא חלק פעיל במפגש, והיא זו שצריכה "לדוג" את הנושאים הסיכוניים שמעלים הילדים במהלך המפגש.המטרה העיקרית היא לייצר שיח המציג את התנהגויות הסיכון של הילדים כמוקצה ושלילי, ואילו מנהיגות וחברות הינן הצדהחיובי והערכי של המתרס.

קרא עוד >

האנונימיות והיכולת לערוך את תגובותינו בשימוש הנרחב במדיה הדיגיטלית, הנם חלקיק מהסיבות לתופעת האלימות אשר צפה בכל פינה בחיינו. מבוגרים אשר מבחינים בין העולם הווירטואלי לזה האמיתי, מתקשים לעשות את ההפרדה וחווים תסכולים רבים כתוצאה מחשיפה לתכנים לא הולמים ולטוקבקים פוגעניים. בני הנוער נחשפים לאפס הסובלנות בעיקר בחיי היום יום, אך התיקון ניצב בבסיס הבעיה - התקשורת. אנו אמנם חלק מאותה המערכת, אך כאשר ניתן להגיע לעמק השווה באמצעות שיח מקרב, ניתן גם למנוע מקרים של אלימות מתפרצת. כיום הקושי טמון בחשש מפני ההמון, אשר כך נראה - מחזיק בגאון בדגל האלימות כשפת הרחוב הבסיסית. במהלך המפגש מוסרת המסכה מעל פניה של האלימות, ומוצגת האמת שמתחתיה: האלימות הנה נשקם של החלשים: הלא החזקים אינם זקוקים להוכחה שהם כאלה (במקרה זה - בדמות פגיעה בקורבנותיהם)

קרא עוד >

חשיפת יתר לתכנים מיניים ופורנוגרפיים מגיל צעיר מציבה את אחד האתגרים החינוכיים המורכבים ביותר: כיצד לאפשר למתבגרים שלנו לחוות את התקופה הסוערת בחייהם באופן מעצים ובונה - בעידן בו מתה התמימות? "סקס, סמים - ויוטיוב" הנה הרצאה המיועדת לתלמידי שכבות ט- עד י"ב ומאפשרת הזדמנות לשיח משמעותי בנושא רגיש, נפיץ ומרתק: מיניות וחיזור אלים בעידן הסמארטפון. העניין במין ובמיניות מתחיל כבר בשלבים המוקדמים של ההתבגרות, כלומר כבר בבית הספר היסודי. הילדים שמתבגרים מהר יותר מאי פעם, מוצאים את כל התשובות במקום הגרוע ביותר - והוא המקום הטבעי עבורם: הרשת, והרשתות החברתיות. מכאן, המרחק לשימוש ב"זרזי תקשורת" כגון אלכוהול, סמים או שימוש מוקדם במיניות - אינו גדול. שם ההרצאה "סקס, סמים - ויוטיוב", נגזר מסדר האירועים גם אם לא בהכרח בסדר קבוע מראש: החשיפה לתכנים פורנוגרפיים, בונה בקרב המתבגרים דימוי גוף ומודל יופי (ומיני) שאינם ניתנים להשגה מחד - ומציעה דרכים (גרועות במיוחד) כחינוך לחיזור, וכמודל אלים למפגש מיני. התנגשות זו מולידה אין ספור כותרות שליליות כדוגמת "הנערים מאיה נאפה" או ממקרים רבים של פגיעה מינית המשולבת מכפייה מינית והפצת תכנים ברשת. ההתמכרות שהפכה לחלק אינטגראלי מחיינו וחיי המתבגרים שלנו משחקת כאן בתפקיד כפול: צריכת תכנים מיניים ברשת, משפיעה על אותו המרכז במוח אשר אחראי על הפרשת הדופמין - ממש בדומה למה שקורה כאשר צורכים סמים, ובין פעם לפעם סף הגירוי רק הולך ועולה. המוח מזהה את תחושת ה"היי" וקשה מאד לדעת מתי צריך לשים לזה סוף. בהרצאה אנו נוגעים בנקודות החשובות ביותר בתהליך ההתבגרות, ומבקשים להניח יסודות לתקשורת ולחיזור לא אלימים.      

קרא עוד >

לאחר פרסום דו"ח הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול, ניכר כי קימת עליה מדאיגה בשימוש בני נוער במריחואנה. הממצאים אינם מפתיעים. השיח הציבורי הרחב, מאדיר את השימוש בסם והמסרים החברתיים מציעים לכל מתבונן – לחשוב מחדש על הצורך במניעת השימוש ב"סמים קלים" ולעבור למתכונת רגולטורית של ליגליזציה של הקנאביס. יש מה לעשות. תמיד... רק מה, אנחנו נוטים לוותר ולקבל את המציאות החברתית בה השיח נפרץ. חשוב לי לציין כי אין (ולא אמורה להיות) בעיה מהותית עם מתן מריחואנה רפואית לחולים הזקוקים לכך, אך מכאן ועד חלוקת מריחואנה לכ-ו-ל-ם... המרחק גדול. הסיבה המשמעותית בגינה עלינו להגדיר גבולות בעידוד צריכת המריחואנה בקרב בני הנוער היא שבמהלך גיל ההתבגרות, כל "סטלה" גובה מחיר בעיצוב מבנה המוח של המתבגר. ומכאן, רק ניתן לטווח את המסר כי אין בעיה עם המון דברים שמבוגרים "יכולים לעשות", אך מומלץ להמתין עם חיבוק ההמונים לצמח הירקרק, בדיוק כמו שלא מומלץ לעודד צפייה בחומרים פורנוגרפיים בגיל צעיר (אם בכלל), מתוך ההנחה שיהיו לכך השלכות שליליות על התפתחות האישיות והמוח בגיל המשמעותי ביותר... גיל ההתבגרות. הרצאה מומלצת!!! ותכנית ההתערבות עוד יותר!!!!

קרא עוד >

מה הקשר בין מותגים, רשתות חברתיות ומנהיגות חברתית? האם באמת ניתן לשנות מציאות חברתית? האם כל אחד יכול להיות מנהיג? ולמה לי לנסות איפה שאחרים לפני - לא הצליחו? ההרצאה המשפיעה ביותר, אשר יצרה את הבסיס לשינויי אקלים משמעותיים בבית הספר. ההרצאה מציעה למשתתפים כלים מעשיים לשליטה ולשיפור חייהם במישור המשפחתי, החברתי ולבסוף גם במישור הקהילתי. המחשבה שניתן להצמיח מנהיג מכל אחד ואחת מהמשתתפים, היא העומדת בבסיס ההרצאה. כיום יותר מאי פעם, אנו חשים פחות מסוגלים לבצע שינוי משמעותי בסביבתנו. ההרצאה מניחה את היסודות לשינוי כזה - ומציידת את התלמידים ומחשבה ביקורתית וברוח גבית, הקוראת לסולידריות חברתית מחד, ולדגש על האינדיבידואל וייחודו מאידך. בהרצאה עולים נושאים חמים כגון: מניעת סיכון, צריכת אלכוהול, עישון וסמים. ועולות השאלות הנוגעות לנורמות החברתיות - ולצורך בשינוי המצב. המפגש מניח יסודות לשיח ערכי ומשמעותי היוצר את הבסיס הטוב ביותר לשאלת שאלות מהותיות בקרב המתבגרים בעידן הדיגיטלי.  

קרא עוד >

מדוע תכניות מניעת הסמים והאלכוהול לא מצליחות לייצר שינוי משמעותי בנושא זה? מזה שנים שמניעת סיכון מתבססת על רטוריקה של הפחדה. ההרצאה הזו משנה את כללי המשחק. עולם הסמים ותרבות הפנאי, משולבים ומעוררים זה את זה. כאשר חושפים את הקשר שבין מושג ההנאה לתרבות הסמים והסיכון, קל יותר לדבר על מניעה - ופחות על הפחדה. ההרצאות והסדנאות מאפשרות הצצה לעולם בני הנוער המחפשים אחר מסגרות שייכות - וקבוצת שווים, בכל מחיר...

קרא עוד >

 ההרצאה פותחת דיאלוג בין המתבגרים לבין הוריהם (וההפך), אשר מאפשר שיח דרכו יוכלו לשאול שאלות נוקבות הנוגעות לעצמם ולסביבתם הקרובה – ולהסיר את המעטה החברתי מהקונצנזוס של "התנהגות העדר". הרציונאל העומד בבסיס המפגש מזמין את ההורים והילדים כאחד, לחדד את סקרנותם לתהליכים החברתיים שסביבם. אנו מבקשים לחזק את תחושת המחויבות למנהיג הפנימי של הנער, אשר לא אחת מקופח בגיל ההתבגרות – ולהציף אל מול ההורה את הצורך בדמות יציבה מנגד ככלי הכרחי לשינוי. במהלך ההרצאה נבנית שפה משותפת בנושא השפעות החברה, לקיחת אחריות וכישורים מנהיגותיים חיוביים, העולים במקביל להגדרות האישיות של "מותר ואסור". זאת לצד חוקים חיצוניים של "עשה ואל תעשה" (אלו יודגשו לצד הביקורתיות שחייבת לעלות במצבים בהם "אם זה מותר וחוקי – אז זה בסדר"). הדגש מבחינת התכנים המיועדים להורים – יושם על כלים מעשיים לחידוד התקשורת הרגשית וליצירת אקלים בטוח ובוטח בין הילדים לבינם. בנוסף נדון בהשפעות הסביבה על הפרט ועל עוצמתו של היחיד מול לחץ חברתי – כיצד לנהוג בצמתי הכרעה. צירה המרכזי של ההרצאה נוגע ישירות בנושא בניית האישיות המנהיגותית העומדת בניגוד לכניסה למעגלי הסיכון הנ"ל.

קרא עוד >

כמה פעמים נתקלתם במרצה שנותן את הסקירה המדכאת אודות מצבם העגום של בני הנוער, "ותרבותם הריקנית"? כמה נזק נגרם משיקוף שלילי אודות המצב - ולא ממתן כלים לרתימת "טובי בנינו ובנותינו" לשיתוף פעולה מועיל ולשינוי חברתי? גם אם לכל הקשיים המשוקפים לנו יומם וליל ישנה אחיזה במציאות - אנו סוכני השינוי, מאמינים שיש כאן פספוס אדיר - ובצדק! המתבגרים של היום מדברים בשפה שאנחנו פשוט לא זוכים לדבר בה, הם מבינים תהליכי עומק ותמורות ברבדים עמוקים, שלנו המבוגרים לעולם לא תהיה בהם דריסת רגל... למה לא להיעזר בהם, ולהרוויח לא רק שינוי חברתי, אלא גם את היעד הנכסף של מניעת סיכון?   

קרא עוד >

"איך מקבלים החלטה במקום שבו כולם גוררים רגלים?" האמת היא שזה די פשוט. רוב הזמן אנחנו מחליטים - גם כאשר אנחנו לא מחליטים - אנחנו מחליטים. התובנה הזו היא קריטית בכדי להבין את אחד המנגנונים המשמעותיים ביותר במהלך חיינו: עיצוב האישיות וחיזוק המנהיג הפנימי שבתוכנו.    

קרא עוד >

סדנה בנושא בחירה חופשית אל מול תרבות הפתרונות המהירים. בסדנא ינתנו כלים להתמודדות עם אכזבות ודחיית סיפוקים. אי יכולת דחיית סיפוקים והתמודדות עם אכזבות, הם מהגורמים הראשיים לאי התאמה למסגרות בהם נמצאים בני הנוער בהווה ובעתיד. הסדנה המיועדת לכיתות ז' – י', ותפקידה להדגיש את הפער בין הרצוי למצוי. במהלך הסדנה יעלו נושאים כגון צריכה וצרכנות כמרכיב בסיסי בחיי הנוער ומנגד יוצגו חלופות. על בסיס סדנה זו ניתנת הרצאה להורים ולסגל הדרכה אשר מקנה כלים אלטרנטיביים להתמודדות עם בעיית האינדיבידואל בקרב הנוער. סדנה מומלצת לסלילת הדרך לפתרון בעיות של אקלים חברתי אילם, ומנותק.  

קרא עוד >

הדרך הטובה ביותר למנוע תאונות דרכים, היא להמנע משימוש בכלי רכב ומקרבה לכביש. כמובן, שאין שום הגיון בכך. ואין לאף אחד מאיתנו רצון אמיתי לוותר על הייתרון בנהיגה. אם כך, מדוע אנחנו עדיין שומעים על כמויות הנפגעים העצומה? חלק לא מבוטל מנפגעי תאונות הדרכים - נפגעו פשוט כי בדמם נמצאה כמות לא מבוטלת של אלכוהול. אפשר להציל חיים, אבל איך מכניסים את הרעיון הזה לראש - שבו "בילוי" מוגדר על ידי צריכת אלכוהול? איך מנטרלים את הנטיה הכמעת התאבדותית של נהגים רבים כל כך לשתות ולנהוג? התשובה אינה טמונה ברטוריקות של הפחדה, אלא ביכולת להכיל מנגנון איזונים ובלמים חדש. הרצאה זו מייצרת שפה משותפת התורמת ליצירת אווירה תומכת במניעת סיכון כתנאי לצמיחה אישית וחברתית. ההרצאה הינה חלק מתהליך, ולצוות החינוכי - כמו גם להורים ישנו מקום כבוד בהצלחת התכנית.

קרא עוד >

קורס יישומי המעניק כלים מעשיים לגישור ויישוב סכסוכים בקהילה ובמשפחה. הקורס מתקיים בקבוצות של עד 20 משתתפים, ומתאים לכלל הגילאים, תוך כדי התאמה לכל קבוצה ומאפייניה. המנחה בעל תואר שני בחקר סכסוכים ובגישור (MA, אוניברסיטת תל אביב), ובעל תעודת מגשר מוסמך (אונ' ת"א). בסוף התהליך יקבלו המשתתפים תעודת גמר של "מנהיגות לשינוי חברתי" תכני המפגשים משתנים בהתאם לצרכי הקבוצה: 1: גישור במשפחה 2: גישור בקהילה 3: גישור בבית הספר 4: גישור בין מתבגרים למבוגרים (תוכן ייחודי)

קרא עוד >

"בעוד פחות משני עשורים - לא יהיו יותר קניונים..." כך ניתן להבין ממומחים בתחום הכלכלה והחברה. אך אין באמת צורך להיות מומחה בכדי לראות את המגמות המעוצבות כבר כיום ע"י בני העשרה והעשרים. קניות און ליין, שימוש במדיה חברתית ושיתוף במקום בידול... דור ה Y, מעצב את עולמנו ואת האופן בו אנו צורכים תרבות, מותגים וחברה... אז למה כל כך קשה לנו להבין את מי שהופכים להיות רוב העובדים במשק? איך לגייס את הטוב שבחבורה לעשייה? והאם בכלל ניתן לשחק באותם הכללים גם כיום? ובכלל מה אפשר לחדש על הדור המושמץ ביותר בעולם?... ספויילר: אפשר לחדש וחובה להקשיב...  

קרא עוד >